Aktualności

Sylwester 2009 Sylwester 2009 Zarząd Ochotniczej Straży Pożarnej zorganizował III Sylwester w Strażnicy dla sympatyków OSP. Goście bawili się wspaniale do białego rana przy muzyce zespołu Tex z Biłgoraja

4 pażdziernik 2009 Nasza dziesięcioosobowa delegacja uczestniczyła w uroczystości nadania sztandaru dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Bukowinie.

20 wrzesień 2009 odbyły się w Bielińcu POŻARNICZE ZAWODY SPORTOWE, w których udział wzięła m.in. nasza MDP Dziewczęca zajmując III miejsce.

DSC02925.JPG DSC02955.JPG DSC02962.JPG DSC02969.JPG

3 wrzesień 2009 Pożegnaliśmy śp. druha Władysława Gorzkowskiego który pełnił służbę w szeregach OSP Kurzyna od 1977 roku. Jego ciało złożone zostało na cmentarzu parafialnym w Kurzynie Średniej.

9 lipiec 2009 Wraz z druhami z Dąbrowicy uczestniczyliśmy w ostatniej drodze śp. druha Eugeniusza Andresa , który pełnił służbę w szeregach OSP Kurzyna od 1953 roku. Jego ciało złożone zostało na wieczny spoczynek przy swojej żonie na cmentarzu parafialnym w Kurzynie Średniej.

24 czerwiec 2009 Nasza jednostka uczestniczyła w dużym pożarze zakładu przerobu ogumienia w Kamionce który trwał prawie jedną dobę.

100_1710.JPG 100_1713.JPG 100_1715.JPG 100_1722.JPG

20 czerwiec 2009

DSC01409.JPG DSC01413.JPG DSC01417.JPG

17 maja 2009 nasza jednostka wraz ze sztandarem brała udział w powiatowych obchodach dnia strażaka w Harasiukach.

10 maja 2009 zarząd gminny ZOSP w Ulanowie zorganizował wycieczkę na święty krzyż dla mdp w nagrodę za udział w turnieju piłki halowej.

wycieczka1.jpg wycieczka2.jpg wycieczka3.jpg

9 maja 2009 zarząd osp zorganizował dzień strażaka dla członków OSP Kurzyna. O godzinie 18 odbyła się uroczysta msza święta w intencji strażaków. Po mszy świętej zarząd zaprosił strażaków na poczęstunek.

dzienstrazaka1.jpg dzienstrazaka2.jpg dzienstrazaka3.jpg

12 kwietnia 2009 druhowie z naszej jednostki uczestniczyli w uroczystej mszy rezurekcyjnej. W Wielki Piątek i Wielką Sobotę pełnili także warte przy Grobie Pańskim.

P120409_02.04[01].JPG

7 marzec 2009 odbyło się zebranie sprawozdawcze na którym gościliśmy m.in. p.o. Burmistrza Stanisława Garbacza z-ce Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Nisku st.kpt. Jerzego Bąka prezesa ZGOSP w Ulanowie dh Tadeusza Brzozowskiego v-ce prezesa ZGOSP dh Mieczysława Młynarskiego Komendanta Gminnego dh Antoniego Kapuścińskiego oraz radnego wsi Kurzyna Stanisława Przemykalskiego

Poruszane tematy ;

- wypłata ekwiwalentu za udział w akcji
- skreślenia członków nie płacących składek członkowskich
- przejęcia nowych członków
- podniesienie składki członkowskiej

8 Luty 2009 Odbył się 3 Turniej Młodzieżowych Drużyn Pożarniczych w piłce nożnej halowej na który OSP Kurzyna wystawiła dwie drużyny chłopców oraz dziewczynki.
Jak rok temu nasze dziewczynki po zaciętej walce zdobyły 1 miejsce natomiast, chłopcą poszło trochę gorzej, ale wszyscy traktowaliśmy to jako zabawę a po zakończeniu turnieju Prezes oraz Naczelnik zaprosili waleczne nasze drużyny do pizzerii na której zakończyliśmy rozgrywki w Ulanowie.

1.JPG 2.JPG 22.JPG

7 Luty 2009 Odbyło się 1 zebranie zarządu na którym były poruszane bardzo ważne kwestie związane z funkcjonowaniem naszej jednostki m.in.
- wypłacanie ekwiwalentu za udział w akcjach ratowniczo - gaśniczych
- użyczenia sali dla sympatyków OSP Kurzyna na 2009 rok
- pogrzeby druhów
- prace w strażnicy
- turniej młodzieżowych drużyn pożarniczych w piłce halowej
- pozyskiwanie dotacji
- skreślenia z listy członków OSP
- aktualizacja kroniki
- podsumowanie roku 2008

Tematy referował Prezes OSP dh Jacek Janiec

4 stycznia 2009 z inicjatywy Zarządu OSP Kurzyna a w szczególności druha Michała Oleksaka uczestniczyliśmy wraz ze sztandarem na mszy odprawionej na prośbę zarządu w intencji naszego ś.p. Burmistrza Andrzeja Bąka w 30 dni po jego śmierci.

Sylwester 2008 Zarząd Ochotniczej Straży Pożarnej zorganizował II Sylwester w Strażnicy dla sympatyków OSP. Goście bawili się wspaniale do białego rana przy muzyce zespołu Texas

44.JPG 99.JPG 2383.JPG

6 grudnia 2008 w miejscowości Ulanów pożegnaliśmy naszego zmarłego Burmistrza Andrzeja Bąka, który był bardzo szanowany wśród mieszkańców miasta i okolicznych miejscowości. W ubiegłym roku Andrzej Bąk został uhonorowany nagrodą Grzegorza Pałki. To Samorządowy Oskar przyznawany najbardziej zasłużonym dla rozwoju samorządności terytorialnej. Zmarł nagle w nocy z wtorku na środę. Miał 57 lat. Od 13 czerwca 1990 roku nieprzerwanie rządził ulanowską gminą przez pięć kadencji i zrealizował wiele ważnych inwestycji i przedsięwzięć w miejscowościach należących do gminy. W ostatniej drodze towarzyszyli mu Marszałek Podkarpacia, Wojewoda, samorządowcyz okolicznych gmin, pracownicy Urzędu, mieszkańcy oraz strażacy z całej gminy Ulanów w tym i nasza jednostka. Zarząd OSP Kurzyna z żalem przyjął informację o śmierci naszego Burmistrza i przyjaciela z którym współpraca układała się bardzo dobrze i któremu w dużej mierze zawdzięczamy nowo wyremontowaną strażnicę. Dnia 3 maja 2008 r. razem z ś.p Andrzejem oddaliśmy ją do użytku.

DSC01832.JPG DSC01913.JPG

TAKIM CIĘ ZAPAMIĘTAMY SPOCZYWAJ W POKOJU

24-25 października, 7-8 listopada 2008 odbyła się I część Kursu podstawowego dla członków OSP Kurzyna oraz OSP Dąbrowica przeprowadzona przez przedstawicieli KPPSP w Nisku mł.bryg. Krzysztofa Skrzypka oraz asp. Sławomira Tomczyka pod kontrolą zastępcy Komendanta st.kpt. Jerzego Bąka natomiast 14-15-22 listopada odbyła się II część kursu zakończona egzaminem. Nasi druhowie na kursie poznawali podstawy techniki pożarnictwa jak również współdziałania z zastępami Państwowej Straży Pożarnej mieli również okazję przejść przez komorę dymną, co było największą atrakcją naszych kursantów.

Zarząd Ochotniczej Straży Pożarnej w Kurzynie Średniej składa podziękowania przedstawicelą KPPSP w Nisku za sprawne przeprowadzenie I i II części kursu podstawowego.

kurs1 kurs2 kurs3

25 września 2008 w czwartek uczestniczyliśmy w ostatniej drodze dh Krzysztofa Bednarz. Krzysztof w straży pożarnej pełnił służbę przez siedem lat.

24 sierpnia 2008 pięciu druhów z Kurzyny kierowało ruchem drogowym w Sierakowie podczas VI Crossu Rowerowego.

22 lipca 2008 mieszkańcy Parafii p.w. świętej Marii Magdaleny w Kurzynie Średnie obchodzili odpust parafialny, na którym podczas uroczystej mszy św. byli obecni strażacy ze sztandarem naszej jednostki. Wieczorem odbyła się w remizie zabawa zorganizowana przez zarząd OSP, wszyscy doskonale się bawili przy muzyce zespołu Rythmic.

15 czerwca 2008 w niedziele 10 druhów z naszej jednostki pomagało kierować ruchem w Ulanowie podczas uroczystości Ogólnopolskich Dni Flisactwa.

DSC00680.JPG DSC00683.JPG DSC02042.JPG

25 maja 2008 odbyły się w Zarzeczu POŻARNICZE V MŁODZIEŻOWE ZAWODY SPORTOWE, w których udział wzięły m.in. dwie drużyny z Kurzyny. MDP Dziewczęca zajęła III miejsce, a MDP Chłopięca IV. więcej

DSC01994.JPG DSC02014.JPG DSC02029.JPG

3 maja 2008 w Kurzynie Średniej zorganizowano Powiatowe Obchody Dnia Strażaka, na których nasza jednostka świętowała 132 rocznicę istnienia naszej straży, poświęcenie sztandaru oraz uroczyste oddanie do użytku remizy. Dzień Strażaka

DSC01827.JPG DSC01858.JPG DSC01847.JPG

27 kwietnia 2008 odbyła się wycieczka autokarowa do kopalni soli w Bochni. W wycieczce uczestniczyły Młodzieżowe Drużyny Pożarnicze, które brały udział w II Halowym Turnieju Piłki Nożnej Młodzieżowych Drużyn Pożarniczych.

DSC01814.JPG DSC01783.JPG DSC01774.JPG

29 marca 2008 zarząd OSP Kurzyna zwołał druhów do prac przy strażnicy oraz wynajął ładowarkę z przyczepą. Prace związane były z nawiezieniem ziemi na plac remizy, wyplantowaniem terenu wokół budynków strażnicy, zdemontowaniu z korodowanej siatki, przygotowaniem placu do montażu nowego ogrodzenia.

porzadki1 pozadki2 pozadki4

23 marca 2008 druhowie z naszej jednostki uczestniczyli w uroczystej mszy rezurekcyjnej. W Wielki Piątek i Wielką Sobotę pełnili także warte przy Grobie Pańskim.

rezurekjce

15 marca 2008 odbyło się walne zebranie sprawozdawcze, na którym podsumowano działalność w roku 2007. Na zebraniu gościliśmy Z-ca Komendanta PSP w Nisku st. kpt. Jerzego Bąka, Komendanta Gminnego dh Antoniego Kapuścińskiego, Prezesa Zarządu Gminnego w Ulanowie dh Tadeusza Brzozowskiego, Wiceprezesa Zarządu Gminnego dh Mieczysława Młynarskiego, Radnego wsi Kurzyna oraz innych druhów i druhny.

6 marca 2008 w ZS Ulanów odbyły się miejsko-gminne eliminacje Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej pod hasłem Młodzież Zapobiega Pożarom. W drugiej grupie wiekowej I miejsce zajęła mieszkanka Kurzyny Średniej Kinga Krupicz, która będzie reprezentować Gminę Ulanów 2 kwietnia w eliminacjach powiatowych w Nisku.

20 stycznia 2008 odbył się w Ulanowie II Halowy Turniej Piłki Nożnej Młodzieżowych Drużyn Pożarniczych. Z Osp Kurzyna Śr. wystartowały dwie drużyny (dziewczęca i chłopięca). Nasza drużyna dziewczęca odniosła zwycięstwo w turnieju. więcej

calamdp

Sylwester 2007 odbył się pierwszy bal sylwestrowy w nowej remizie.

DSC01581.JPG DSC01582.JPG DSC01587.JPG

20 listopada 2007 około godziny 02:00 kierowca wozu strażackiego Jacek Janiec dostał telefon o pożarze budynku mieszkalnego w Bielińcu. Z powodu braku prądu w Kurzynie syrena nie zawyła. Kierowca sam wyjechał do płonącego budynku i dostarczał wodę do gaszenia ognia innym jednostkom. Mimo szybkiej reakcji jednostek straży pożarnych drewniany dom spalił się doszczętnie. Dziewięć osób ocalało, niestety na ratunek 74-letniego, niepełnosprawnego mężczyzny było już za późno.

30 października 2007 odbyły się gminne zgrywające ćwiczenia strażackie w Ulanowie. Upozorowano pożar w pracowni chemicznej w Zespole Szkół w Ulanowie. Celem ćwiczeń była ewakuacja uczniów oraz personelu, a następnie lokalizacja i ugaszenie pożaru. Udział w ćwiczeniach wzięły jednostki OSP z terenu Gminy Ulanów oraz JRG Nisko.

cw2 cw3 cw4

30 sierpnia 2007 ułożono chodnik z kostki brukowej wzdłuż remizy.
[[=]]
DSC04391.JPG kostka kostka1

26 sierpnia 2007 odbył się V Cross Rowerowy. Osp Kurzyna Średnia uczestniczyła w tej imprezie kierując ruchem drogowym w Sierakowie. Na punkcie kontrolnym częstowano zawodników wodą i słodkimi smakołykami.

cros1 cros2 cros4
[[/=]][[imagesize="small"[[image[((bibcite
Bibliography
1. full source reference

[[bibliography]]

label
full source reference

[[/bibliography]]

))]]]]]source

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License